Bordó és Ezüst

7. hét értékelés, 8. hét előzetes

2016. október 24. 08:20 - balakor

Elérkeztem a második makrociklus utolsó hetéhez. Ugyan ez az 5. felkészülési időszakom, még mindig nem sikerült magamat teljesen kiismerni és még mindig van mit csiszolni az edzéseken. Mivel jobb híján edző nélkül magam állítom össze az edzéstervemet, ezért minden alkalommal kísérletezés zajlik, hogy a különböző terhelésekre hogyan fog reagálni a szervezetem. 

A kísérletezés veszélye, hogy éveket töltök el olyan módszerekkel, melyek nem vezetnek eredményre. Ezzel együtt azonban örülök, hogy ezt az utat választottam, mert közben jelentős tudásra tettem szert önmagam edzését illetően - ebből pedig megközelítőleg jó következtetéseket tudok levonni akkor, amikor más edzésrendjét kell kialakítani. 

A mostani edzéstervem sem tökéletes. Összeállításakor elkövettem két hibát, melyből az egyik nálam már visszatérő hibának számít. Az egyik hiba az volt, hogy a felkészülési időszak mérföldköveinél (mikor edzéstípust váltok) nem vettem figyelembe, hogy korábban milyen edzést alkalmaztam és úgy tettem, mintha a nulláról indulna minden. Ez azért bizonyult hibának, mert a felkészülési időszak kezdete előtt a kondicionáló edzéseim köredzések - már több, mint egy éve. Akkor amikor két hónapja elkezdtem a jelenlegi felkészülési időszakomat azt reméltem, hogy az állóképességem jelentős növekedésnek indul és egy lassú tömegnövekedés is kezdetét veszi, holott az egy év alatt (habár többször módosítottam részletekben) a szervezetem már teljesen hozzászokott a köredzésekhez. Természetesen voltak eltérő edzésnapjaim, de mégis, a fejlődés megállt, vagy lelassult annyira, hogy úgy érezzem, ideje váltani.

A másik hiba, ami visszatérő nálam, hogy túlbecsültem magam. Az edzésterv összeállításnál két hibát követhet el az ember: vagy fél a túledzéstől és alálövi az edzések terhelését, aminek következtében alig lesz mérhető fejlődés, vagy hozzám hasonlóan azt feltételezi, hogy a kezdeti lendülettel végig fogja tolni a fél évet/egy évet és akkor bizony szükségszerűen jön a túledzettség. 
Ennek következménye, hogy miután egy szakértővel egyeztettem, a futó edzések terhelését visszaveszem. Ez a gyakorlatban azt fogja jelenteni, hogy a heti 5 futóedzésből 2 lesz nagyobb terhelés (ami eredetileg is volt), 3 pedig alacsonyabb.

A kondis edzések jellegének megváltozása és a futóedzések terhelésének változása jelentősen átalakította az edzéstervem, azonban be kell látnom, hogy ha végig akarom csinálni a felkészülési időszakot, akkor elengedhetetlen a változás. 

A 8. hetem ennek fényében így alakul:

 

Hétfő

Kedd

Szerda

Csütörtök

Péntek

Szombat

Technikai

Baranta utánpótlás

Jobb oldalt 60 lövés 10 m két kézzel, 3 vessző a kézben

Szablya, pusztakéz

Jobb oldalt 60 lövés 10 m két kézzel, 3 vessző a kézben

Hajító

Szablya, pusztakéz

Kondi

-

B/1 Szuperszett (mell, váll)

60 perc

B/2 Szuperszett (has, láb)

60 perc

B/3 Szuperszett (bicepsz, tricepsz, hát)

60 perc

-

-

Futás

7 km

Intervall

2000 lassú

5 x 200

5 x 500

2 x 1000

2000 lassú

-

7 km

7 km

12 km

 

Amikor e sorokat írom, a hajnali futáson már túl is vagyok...

 

Szólj hozzá!
Címkék: edzés

A bejegyzés trackback címe:

https://balakor.blog.hu/api/trackback/id/tr5311833687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása